Regulamin rozgrywek Limanowskiej Ligi Oldbojów w sezonie 2019
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Rozgrywki organizowane są w oparciu o przepisy PZPN.
2. Zwycięzca otrzyma Puchar Prezesa …………………
3. Rozgrywki o mistrzostwo w sezonie 2019 prowadzone będą w systemie wiosna-jesień
4. Rozgrywki odbywają się w jednej klasie rozgrywkowej zwaną Extraligą LLO
5.Wpisowe do rozgrywek Extraligi LLO wynosi 1000 zł co stanowi również kaucję wpisowego danej drużyny (przepada ono w przypadku wycofania się drużyny z rozgrywek)
UCZESTNICY ZAWODÓW
1.W rozgrywkach mogą brać udział zawodnicy, którzy urodzeni są w roku 1984 i starsi
a) zawodnicy z roczników 1984-1980 nie mogą być zawodnikami zrzeszonymi w strukturach
PZPN (zawodnicy z roczników 1979 i starsi mogą być czynnymi zawodnikami)
2. Drużyny zobowiązane są posiadać listę zawodników (maksymalnie 15 zawodników) i przeka-
zać ją do organizatora najpóźniej do dnia 24 kwietnia 2019 na podanego maila
Lista zawodników danej drużyny potwierdzająca tożsamość, rok urodzenia i zdolności do gry na
własną odpowiedzialność, musi być własnoręcznie podpisana przez każdego zawodnika..
Zawodnicy podpisując listę zgłoszeniową potwierdzają akceptację regulaminu oraz
grę w LLO na własną odpowiedzialność
3. W trakcie sezonu można dodatkowo zgłosić zawodnika do rozgrywek w czasie trwania tzw.
okienka transferowego które w sezonie 2019 będzie trwało od 01.07.2019 do 15.08.2019
Nie może to być jednak zawodnik, który rozpoczął sezon w innej drużynie i rozegrał w niej
więcej niż dwa mecze, wyjątek stanowi wycofanie się drużyny z rozgrywek, wtedy zawodnik
może dołączyć do dowolnej drużyny, która ma obowiązek powiadomić organizatora rozgrywek.
Ostateczny termin uzupełniania list zawodników dla klubów uczestniczących w rozgrywkach
upływa z dniem:
- 26 kwiecień 2019
4. Przed każdym spotkaniem kapitanowie lub kierownicy drużyn zobowiązani są dostarczyć sę-
dziemu danego spotkania czytelnie wypełniony protokół meczowy który zostanie dostarczony i
będzie do odbioru u organizatora LLO.Każdy z zawodników LLO zobowiązany jest do posiada-
nia przy sobie dowodu tożsamości i okazania go sędziemu oraz kapitanowi drużyny przeciwnej
w przypadku konfrontacji której może zażądać kapitan drużyny rywali jednak musi to zgłosić
sędziemu przed regulaminowym zakończeniem spotkania.W przypadku gry nieuprawnionego
zawodnika w jednej z drużyn orzeka się walkower na korzyść rywala a w przypadku gry nie up-
ranionych zawodników w obydwu drużynach obustronny walkower.
ZASADY PROWADZENIA ROZGRYWEK
1.Wszystkie mecze rozgrywane będą na obiekcie MKS Limanovia Limanowa na boiskach
Zbliżonych do wymiarów boiska Orlik w piątki (terminarz) od godziny 18.30 i 20.00 (wyjątek
stanowi I kolejka : spotkania o godzinie 19.30 i 21.00)
2.Na boisku występować mogą składy 6 + 1 (jednak nie mniej niż 3 +1 –w tym przypadku
sędzia przerywa mecz i orzeka walkower na korzyść rywala
3. Mecze odbywają się systemem „każdy z każdym”, mecz i rewanż.
4. Za każde rozegrane spotkanie przyznaje się ilość punktów w zależności od uzyskanego
wyniku:
a) za zwycięstwo -3 punkty
b) za remis -1 punkt
c) za przegraną -0 punktów
5. W rozgrywkach kolejność zespołów w tabeli ustala się według :
- ilości zdobytych punktów
- korzystniejszy bilans bezpośrednich spotkań (przy równej ilości punktów)
- korzystniejsza różnica bramek pomiędzy zdobytymi a straconymi bramkami we wszystkich
meczach ligowych
- większa ilość zdobytych bramek
- dodatkowy mecz 2 x 10 minut pomiędzy zainteresowanymi drużynami (w przypadku podium)
- w przypadku trzech lub więcej drużyn mała tabelka
6. Czas trwania spotkań 2 x 35 min (max. 5 minut przerwy)
7.Bramkarz wznawia grę z pola karnego ręką i ma na to czas 7 sekund
8.Rzuty z autu wznawiane będą podobnie jak w futsalu nogą i podobnie jak bramkarz zawodnik
ma na to czas 7 sekund
8. Dopuszcza się w każdych zawodach zmianę dowolnej ilości zawodników z możliwością
powrotu na boisko ale w określonej strefie zmian (tutaj zmiana poza strefą do tego wyznaczoną
może również być ukarana przez arbitra żółtą kartką)
9. Numery na koszulkach zawodników muszą odpowiadać numerom wpisanym do sprawoz-
dania meczowego
10. Dopuszcza się zmianę terminu (przełożenia meczu) za zgodą organizatora i drużyny przeci-
wnej (nową datę ustali w takim przypadku organizator)
SPRAWY DYSCYPLINARNE
Kary nakładane na zawodników:
1.żółta kartka – odsunięcie zawodnika na 5 minut z gry w zawodach bez prawa wprowadzenia innego zawodnika do gry w jego miejsce na czas trwania kary (gra w osłabieniu drużyny ukaranej)
2.czerwona kartka –usunięcie zawodnika z gry bez prawa wprowadzenia innego zawodnika do gry w jego miejsce do zakończenia zawodów (gra w osłabieniu drużyny ukaranej).
Pozostałe przewinienia będą karane zgodnie z przepisami dyscyplinarnymi PZPN.
3.Kara zakazu gry po otrzymaniu przez zawodnika :
- 3,6,9 kolejnego napomnienia żółtą kartką – gry w jednym spotkaniu
- 10 i kolejnego napomnienia żółtą kartką – gry w dwóch kolejnych spotkaniach
- otrzymaniu przez zawodnika dwóch żółtych kartek w jednym spotkaniu a w konsekwencji czer-
wonej kartki – gry w jednym spotkaniu
- otrzymaniu przez zawodnika bezpośrednio czerwonej kartki – gry w jednym spotkaniu
- pozostałe kary podlegają interpretacji przepisów PZPN a także organizatora LLO
3. Za szczególnie brutalne, niesportowe zachowanie zawodnik może być, po przeprowadzeniu postępowania dyscyplinarnego, wykluczony z rozgrywek do końca sezonu. W następnym sezonie zawodnik może zostać zgłoszony do rozgrywek po przekazaniu na dowolny cel charytatywny kwoty w wysokości 200,00 zł na potwierdzone dowodem wpłaty.
4. Drużyna która nie rozegra meczu z własnej winy (walkower) jest ukarana automatycznie karą
finansową w kwocie 150 zł na konto organizatora
5. Wszelkie zmiany i prawo interpretacji niniejszego Regulaminu oraz rozstrzygania wszystkich spraw nie ujętych w Regulaminie a wynikających z prowadzonych rozgrywek przysługuje organizatorowi.